vrijdag 17 mei 2013

Biedermeier stoeltje


Ik ging op visite bij een vriendin, je kent het wel lekker samen aan de koffie en even bij kletsen.
Ze wist dat ik van oude spullen hield en tijdens ons gesprek zei ze dat ze in de schuur nog een oud wasrekje en een Biedermeier stoeltje had staan.
Beiden waren van haar moeder geweest, maar zelf zou ze het toch niet neerzetten dus mocht ik het hebben.
De spullen waren bedoeld om te verkopen in mijn MP winkeltje.
Het oude wasrekje had ik al snel verkocht maar het stoeltje bleef als een muurbloempje bij mij in het tuinhuis staan.
Na een aantal veel te lage biedingen besloot ik de advertentie te verwijderen. Ik dacht, ik probeer het later nog wel een keer!
Afgelopen week was ik op zoek naar een kaasstolp die ik had verkocht toen ik het stoeltje weer zag staan.
Omdat ik haar al als muurbloempje had bestempeld was ik haar helemaal vergeten! 
Nu was ik voor mij zelf, voor ons strandhuisje, op zoek naar twee oude stoeltjes. Eén met een chic uitstraling de ander moest een boeren stoeltje zijn. Dat zag ik voor mij als een super combinatie zo lekker nonchalant en Brocante.
Het Biedermeier stoeltje ging dus mee naar binnen en daar heb ik haar ontdaan van haar oude bekleding, geverfd met krijtverf en opnieuw bekleed met een geruite pompdoek (ouderwetse theedoek).
Achteraf ben ik ben zo blij dat het mij niet gelukt is om haar te verkopen!
Het stoeltje was gewoon bedoeld om mijn muurbloempje te zijn! 

Van de oude stof die ik van het stoeltje af heb gehaald heb ik een hartje gemaakt, wat ik binnenkort aan mijn vriendin ga geven.




  























Fijne week, lieve groet Marja

12 opmerkingen:

  1. jij mag blij zijn dat het stoeltje niet verkocht is..
    Wat is het mooi geworden.

    Fijn Pinksterweekend,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig stoeltje is het geworden.
    Mooi de bekleding.

    fijne weekend.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een plaatje.....nee....een pronkstuk!

    Wens je fijne dagen.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi muurbloempje! Ik vind hem helemaal top! Het verhaal lijkt wel het lelijke eendje dat een mooie zwaan is geworden...Super trouwens, dat jij dit kunt, een stoel bekleden. Hij is echt prachtig eigentijds geworden, hier kun je trots op zitten eh,...zijn!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Marja,
    Prachtig is het stoeltje zo geworden! En ontzettend lief ook het idee met het hartje van de originele stof van het stoeltje!
    Fijne pinksterdagen!
    Liefs,
    Tina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een leuke stoel geworden.
    En wat leuk dat je van de oude stof een hartje hebt gemaakt als herinnering voor je vriendin.
    Ik wens je een mooi lang weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt mooi geworden en met jouw eigen handtekening... een theedoek als bekleding voor de zitting....erg origineel !
    Ik heb hier nog steeds een redelijk chique stoeltje staan, waar ik niks mee doe, mss is het wel wat voor je strandhuisje. (weet je welke ik bedoel?) Groetjes, Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat goed dat je de stoel bewaard hebt...op deze manier
    heb je er een heel mooi nieuw item van gemaakt..supergeslaagd.

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ziet dat stoeltje er lief uit en een ontzettend leuk idee om het met zo'n ouderwetse theedoek te bekleden zou ik zelf nooit opkomen. Leuk!

    Marije
    www.homestylingbymonisha.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet dit stoeltje er leuk uit! Inderdaad fijn dat de verkoop destijds niet geslaagd is.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi, Ik heb deze gemist en zie het nu pas en inmiddels heb ik het al in het echt gezien en het is geweldig leuk geworden. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je dit ook leuk gedaan! Een oude theedoek, heel mooi idee!

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen