vrijdag 19 april 2013

Rozen en Ranonkels


























Elke week ga ik op dinsdagochtend naar de markt.
Ik haal er groente en fruit, en net voordat ik de markt weer af ga, loop ik langs "mijn" bloemen man en vrouw.
Ik kom al jaren bij deze kraam en ze weten ook precies wat ik wel en niet mooi vind.
Wat ik altijd koop zijn rozen in wit of roze, en verder een bos van wat er op dat moment is, en mij aanspreekt!
Dus ging ik dit keer met prachtige Rozen en Ranonkels naar huis.
Ik word er altijd heel erg blij van, en kan dan niet wachten voor ik ze thuis in een kan, vaas of pot kan zetten.
Nu ben ik niet zo van de gemengde bosjes, en moet er ook echt iets staan.
Dus de bossen zijn meestal veel in aantal. Maar op de markt zijn de bloemen goed betaalbaar, dus dat houd mij niet tegen!
Mijn Mama zei vroeger wel eens dat ze haar laatste geld zou uitgeven aan bloemen, en ik moet bekennen dat ik deze eigenschap van haar heb geërfd.


Geniet van het weekend!

Lieve groet, Marja    

10 opmerkingen:

  1. Komt me bekend voor. Ik ben ook gek op bloemen. Ik vind je ranonkels heel bijzonder. Je rozen zijn prachtig, vooral de tweede foto. Fijn weekend.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kleuren, geniet van je bloemen.

    Fijn Weekend,
    inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een huis zonder bloemen is als een taart zonder slagroom. Ik kan er ook niet van buiten en het toeval is dat ik ook prachtige roze rozen heb staan in de kleur van de jouwe en ranonkels in wit. Maar wat een bijzondere ranonkels heb jij deze keer zeg. Lieve groet en tot snel:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk gezellig bloemen.
    Mooie ranonkels.
    Heel apart.

    fijn weekend.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn hart gaat helemaal open. Ik hou ook erg van bloemen.
    Prachtige kleuren, en de ranonkels zijn ook heel mooi, heeft ook wel iets van een roos.
    Genieten!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi hoe die rozen nu zo, net over de helft, open zijn. Zo vind ik ze het mooist. Mijn bos staat er nu ook zo prachtig bij, nadat ik ze opnieuw gekort en bijgesneden heb, prachtig. Leuke kan, heb je trouwens...I.kea? Ik heb hem ook boven staan met schaal...hihi. Mooi hé!
    Fijn weekend!
    Liefs, Peetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er weer prachtig uit Marja, maar had ook niet anders verwacht van jou!
    En idd wat zijn die ranonkels prachtig, nog nooit deze soort gezien.
    Ben net als jij ook niet van de gemengde bosjes, houd het liever bij 1 soort!

    Lieve groet en een fijne zondag,
    Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat je zo je favoriete bloemenkraam hebt waar ze je kennen en je smaak weten, ik vind ze prachtig...de kleuren zijn heel mooi, dat is genieten nu.
    Voor mij geldt ook één soort bloemen en geen felgekleurde bossen.

    Lieve groet,
    Eefie

    P.s. mijn blogadres is veranderd, je krijgt mijn posten dus niet meer binnen op je mijn oude adres.
    Je kunt me nu vinden op:
    http://whats-inaday.blogspot.nl
    Dit kun je aanpassen in je leeslijst.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn prachtig........ik zou hier ook echt van kunnen genieten...heerlijk...fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. What wonderful colours, I´ve never seen that before - so beautiful flowers!!!! And thank you so much for your lovely comment!!

    Lieve groet, Jade

    BeantwoordenVerwijderen