zondag 10 maart 2013

Heiligenbeeldjes














Ik heb op diversen plekjes in mijn huis Heiligenbeeldjes staan.
Ik ben niet gelovig maar ik vind er zo'n fijne rust en sereniteit van uit gaan.

Het allereerste beeld wat ik kocht was een wit gemaakte Therese.
Die heeft altijd wel ergens in mijn huis en plekje.

Het tweede beeldje wat ik kocht was nieuw maar heeft de afgelopen jaren een speciale betekenis voor mij gekregen. Sinds  het overlijden van mijn Mama steek ik elke ochtend een kaarsje aan bij deze Maria.
Dat geeft een fijn en rustig gevoel en is even een heerlijk momentje om de dag mee te beginnen.


fijne week en lieve groet, Marja

9 opmerkingen:

  1. Een heel mooi onderwerp ;))
    Maar prachtig allemaal lieve Marja! Stuk voor stuk bijzonder! En ik vindt ook hetzelfde, ik vind de verstilling en de sereniteit die van heiligenbeelden uitgaat zo mooi. En een ontzettend lief gebaar bij jou Maria van JDL! De beschermengel van jou vind ik heel bijzonder, hij heeft zo te zien glazen oogjes... :))

    Fijne zondag voor jou!

    Lieve groetjes,
    Simon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De heiligenbeelden gaan hier steeds meer het huis uit , ik gaf er vandaag nog eentje mee aan een dierbare vriendin. Eentje kreeg ik van een voor mij speciaal iemand en die blijft ook voor altijd bij mij en ook daar steek ik toch vaak een kaarsje aan voor iemand die het gebruiken kan. Gek hè, maar wat je erover verteld van dat rustgevende , dat herken ik wel ;)
    Fijne zondag verder, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn ook zo mooi! Ikzelf heb er (nog) geen, maar ik begrijp wat je bedoeld. Even een kaarsje branden voor een dierbare...zoiets kleins kan zo'n grote rust brengen.
    Mooie foto's. Dankjewel!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ze zelf ook niet.....maar zoals jij ze op de foto zet en er bij vertelt.....prachtig !! Liefs, Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt er al een heel aantal verzameld.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik er zelf niets mee heb.
    Maar wat je over de sfeer verteld begrijp ik weel een beetje.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lief het kaarsje voor je mama.
    Vind heiligenbeeldjes ook leuk maar heb er geen 1.
    Weet ook niet waarom.
    Ik moet er denk iets bij voelen.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Marja! Weer een leuk blogje, lief van dat kaarsje voor je mama.
    Zelf heb ik ook geen Maria beelden , wel geprobeerd omdat ik het zo bijv weer op jou foto s super vind staan of in de JDL ;) maar bij mij past het toch niet echt, maar ik blijf ze sfeervol vinden en de gedachte erachter respecteer ik wel
    Tot later!
    Liefs Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie heiligenbeeldjes en wat een mooi gebaar dat je elke dag een kaarsje brandt! Prachtig rustmomentje in je huis. Ik heb zelf deze beeldjes (nog) niet in huis. Heb op een fair er eentje gezien, die ik heel mooi vond, maar omdat ik niet gelovig ben, twijfelde ik..............

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ziet je blog er toch prachtig uit! Veel liefs van mij xxx

    BeantwoordenVerwijderen