zondag 10 februari 2013

Mijn servies


Toen ik zo'n 12 jaar geleden verliefd werd op Brocante, en mijn huis in die sfeer wilde hebben, ben ik naast de oude meubeltjes ook servies gaan verzamelen.
Ik had al oud servies van mijn schoonmoeder dus was dat een mooi begin.
Mijn zoektocht in kringloop winkels, op Marktplaats, en de plaatselijke rommel marktjes, leverde heel wat moois op!
In het begin vond ik alles wat oud was, en nieuw wat op oud leek, even mooi, maar ja, waar laat je het allemaal.
Er kwam een grotere kast maar ook die was al snel weer vol.
Dus moest er ook weer servies weg, liefhebbers genoeg want ik had ondertussen wat mensen met mijn Brocante virus aan gestoken!
Ik hield alleen de voor mij echt mooie stukken, met als resultaat een kast vol waarvan ik elk stukje even mooi vind en blij van word.
Zo af en toe koop ik nog wel eens wat bij, maar dan moet het wel iets zijn waar mijn hart van open gaat.






Fijn weekend

Lieve groet, Marja

25 opmerkingen:

  1. Mooi plaatjes van je mega verzameling van prachtig servies ! Heerlijk, ik kan erg van genieten van deze foto´s, Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat een verzameling........groetjes en een fijne week, Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super!,Nog altijd blij met de agenda?..
    Ik heb je blog aanbevolen via mijn blog hoor!
    Liefs Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kom via Manuela bij je kijken .Wow wat heb jij veel servies en zo ontzettend mooi allemaal
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Marja,
    Via Manuela kom ik een kijkje bij je nemen.
    Wat heb je een gezellig blog.
    Ik vind het leuk om je te gaan volgen. Ik vind wederkerig bloggen ook heel erg leuk, dus je bent ook van harte welkom bij mij mij, merel-viool.
    Normaal ben ik een trouw volgster, maar op dit moment is mijn moeder zeer ernstig ziek, waardoor ik zeer onregelmatig in blogland ben. Anders denk je misschien, waar blijft ze nu.

    Wat een prachtige verzameling servies heb jij. Ik spaar het ook en denk dat ik al heel wat heb. Maar jij spant de kroon. Prachtig!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi, hoi, leuke blog heb je!! Ga je volgen hoor en hoop natuurlijk dat je mijn blogje ook eens opzoekt. Groetjes en fijne week, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het lukt mij niet om op jouw blog te komen,
      probeer het later nog een keer!

      lieve gr,Marja

      Verwijderen
  7. Marja wat een prachtige verzameling heb je.
    En wat een leuke blog.
    Ben volger van je geworden.
    Hoop nog veel van je te zien.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie servies en wat een leuke blog,....kom hier via Diana....wat een boel boeken heb je ook !!..leuk hoor ik ga je volgen...liefs van mij...xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie verzameling, mijn voorkeur gaat uit naar blauw, maar de mooie bloemetjes zijn ook prachtig....
    Leuk om je blog gevonden te hebben, ik ga je zeker volgen.
    Je bent welkom bij mij als je zin/tijd hebt:)

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk die kast vol met servies om van te genieten, heerlijk om te zien en die kleurtjes en verschillende modellen.
    Ook ik kom hier via Diana en heb me aangemeld als volger bij je.

    Tot gauw
    Liefs
    Tanja

    p.s. weetje dat je de woordverificatie hebt aanstaan? Dat maakt het voor mensen met een leesprobleem heel moeilijk om te reageren. Kijk even op mijn blog met tips en trucs hoe je dat uitzet. Via mijn blog Homemade, zie je rechts de stoel daarop klikken en je komt op mijn blog met tips en trucs voor beginners.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben gek op dit servies, wat een mooie verzameling heb in de kast !
    Je kunt er niet genoeg van hebben ;) het staat zo leuk bij elkaar .
    Een hele fijne week, groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Marja, ik ken je prachtige huis en spulletjes van picasa maar mijn hart maakt toch een vreugde sprongetje hoor toen ik zag dat je een blog was begonnen, heerlijk!
    Als je het goedvind ga ik je linken in een volgende post die ik maak, zo kunnen nog meer mensen meegenieten van je mooie blog want ik weet zeker dat je heel veel blogvolgers gaat krijgen :)
    Veel blogplezier, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey Marja, wist je dat je woordverificatie nog hebt aanstaan op je blog, hierdoor is het moeilijker reageren bij je.Misschien doe je dit bewust maar als het niet zo is kan je op het handige blog van Tanja zien hoe je het kan uitzetten:
    http://homemade-tipsentrucs.blogspot.be/2012/04/woordverificatie-uitzetten-in-de-nieuwe.html
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tanja: als het goed is de woord verificatie nu in orde ,dank voor je tips!
    Sonja: dank voor de tip en leuk dat je mijn blog gaat linken op jouw blog !

    lieve groet,Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige verzameling heb je. Vind het heel mooi staan in je kast.
    Ik ben ook zo servies verzamelaarster. Leuk een nieuw blog, ik ga je volgen.
    Fijne avond groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Marja,
    Via Sonja kom ik op je gezellige blog! Wat heb je een prachtige verzameling servies zeg...ik kijk mijn ogen uit! Zo leuk alles bijelkaar! Ik ga je volgen!
    Groetjes van Nicole....ook een Brabantse die van een wit wijntje houdt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Goedemorgen Marja,

    Ik heb al eerder mooie foto's van je gezien op Picasa, en kom nu op je blog terecht via Sonja. Superleuk dat je nu ook een blog hebt en ga je zeker volgen.
    Mooie verzameling heb je hoor,verslavend he al dat prachtige servies!:)
    Ik heb zelf ook een blog,misschien vind je het leuk om eens te kijken.
    houseof1938.blogspot.nl ben niet wekelijks actief, maar vind het wel erg leuk.

    Lieve groet,

    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige serviezen, helemaal mijn stijl.
    Ik ga je blog volgen (een tip van Sonja).
    Nog een fijne dag,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Via Sonja kom ik op je blog, ik was natuurlijk ook nieuwsgierig
    geworden. Ik vind het mooi hier en ga je gezellig volgen!
    En wat een servies heb je zeg, leuk zo'n kast vol!
    Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Marja,
    Mooi blog heb je, ik ga je zeker volgen! En wat een prachtige verzameling servies heb je, geweldig! En ook jouw post over woonboeken en tijdschriften spreekt mij erg aan, ben ik ook dol op!

    Lieve groet,
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Toevallig kwam ik op je mooie blog! Wat veel servies. Ik ga je volgen hoor!

    Groeten Maaike

    brocante-theetuin.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Acabei de conhecer o seu blog e achei maravilhoso. Me visite:http://algodaotaodoce.blogspot.com.br/
    Siga-me e pegue o meu selinho!!!

    Obrigada.

    Beijos Marie.

    _________________

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtige serviesverzameling, natuurlijk het resultaat na zoveel jaren sparen, echt schitterend! Zelf heb ik voor ons theehuis servies aangeschaft, het is echt een toevoeging aan de de gehele sfeer zo! Servies kan zoveel uitstralen, dat blijkt ook maar weer uit jouw collectie!

    BeantwoordenVerwijderen